Jakie drzwi do biura wybrać?
Odpowiedź na to pytanie jest prosta i trudna jednocześnie, bo – jak zwykle, wszystko zależy. Zależy od tego, jaki rodzaj pracy wykonujemy, jak wiele spędzamy czasu w pracy, czy biuro jest dobrze doświetlone i czy mamy do dyspozycji własny gabinet, czy też dzielimy go z większą liczbą współpracowników. Przy wyborze drzwi do biura trzeba kierować się zatem wieloma czynnikami.
Dźwiękoszczelność drzwi do biura
Biura różnią się między sobą. Nie wszystkie pomieszczenia tego typu mieszczą się w nowoczesnych biurowcach, całkowicie dostosowanych do potrzeb pracowników. Wiele biur znajduje się przy zakładach produkcyjnych lub przetwórczych albo przy hurtowniach, na terenie których pracują maszyny, pojazdy przemysłowe itd. Aby pracownicy biurowi i klienci załatwiający formalności związane z zakupami i dostawami mieli zapewniony odpowiedni komfort, ważne jest, by drzwi do biura były dźwiękoszczelne. Pozwala to skutecznie odseparować się od nierzadko bardzo intensywnych hałasów.
Drzwi dźwiękoszczelne potrzebne są także w salach, w których odbywają się szkolenia, konferencje czy spotkania z kontrahentami. Również w gabinetach prezesów i innych wysoko postawionych przełożonych takie właśnie modele powinny być montowane. Pozwala to zagwarantować ciszę i poczucie kameralności i intymności, niezbędnej podczas prowadzenia poważnych rozmów.
Przeszklenia w drzwiach biurowych
Im więcej naturalnego światła wpada do biura, tym lepiej. Jeśli w pomieszczeniu tym są niewielkie okna albo znajdują się one od strony, po której w ciągu dnia słońca nie ma zbyt wiele, to naturalnie należy je doświetlić. Oprócz odpowiednio dobranych lamp dobrze jest też zamontować drzwi z przeszkleniami, możliwie jak największymi. Dobrze jest jednak, jeśli nie jest to szkło transparentne. Niektórym pracownikom, którzy są non stop wystawieni na widok nierzadko przypadkowych, odwiedzających biuro osób, takie warunki mogą utrudniać pracę i skupienie. Jeśli jednak szkło będzie mleczne bądź przydymione, wtedy ten problem przestaje mieć znaczenie.
Bezpieczeństwo – ważne przy wyborze drzwi do biura
Poza kwestiami praktycznymi, przy wyborze drzwi do biura należy rozważyć także kwestie bezpieczeństwa. Jeśli drzwi mają duże połacie szkła, powinno to być szkło hartowane, które w razie stłuczenia nie rozpadnie się na wiele drobnych i ostrych kawałków. Ponadto w drzwiach do biura powinny znajdować się solidne zamki. W pomieszczeniu tym nierzadko przechowuje się pieniądze i ważne dokumenty, więc pracownicy muszą czuć się pewnie i komfortowo.
Warto pamiętać o tym, że drzwi maja chronić wnętrze pomieszczenia nie tylko wtedy, gdy wewnątrz znajdują się pracownicy, ale także w czasie, gdy biuro jest już zamknięte. Mądrze jest zatem rozważyć zainwestowanie w dodatkowe wzmocnienia i zabezpieczenia, dzięki którym trudniej będzie sforsować wybrane przez nas drzwi biurowe.